Thursday, February 5, 2009

SATU PEMBERITAHUAN!

Nih aku nak tanya apa ke hal lah orang yang nak sibuk hal aku.. aku tahu ada orang opis aku baca blog aku nih...aku tak kisah pun baca cuma kalau apa yang aku nak tulis ni terkena pada sesiapa yang kena batang hidung sendiri atau kawan dia yang kepoh lebih..,tlg bagitau kawan ko yer... meh aku nak bagitau...
Yang nak sibuk kenapa.. aku kuar pi Bank dapat permission.. memang ahh aku gi kul 3.40 pm sebab kalau aku gi pagi..sah2 dah sibuk waktu nih... aku pi BSN HQ.. korang tau BSN HQ kat mana?? kalau tak tahu... korang google @ yahoo search...aku ada hal penting... kalau aku amik cuti karang bising lak pihak lain... karang aku citer kang kenapa aku gi Bank kata aku riak takbur pulak...
nih aku nak kasitau.. korang kuar pagi atau petang ada aku kisah... aku tak kisah pun..sebab aku tahu masing2 ada hal... so tlg jangan nak sibuk hal aku.. asal aku takde kat tempat menggelupur cari aku... kalau aku ada..kenapa tak datang kat aku.....aku tak kisah ahh korang nak ngumpat aku ker apa ker... tapi aku tahu.... cuma korang pikir lah.... jangan sampai aku guna loudspeaker kat opis dan tembak guna peluru sesat .... sumer aku redas... jangan nak cuba2 cabar aku.. aku dah kira sabar dah nih.....
org wat aku mcm2...dulu masa zaman anak aku keluar masuk spital, ada sorang ni kata aku suka amik cuti.. pi report kat orang atas.. orang atas sekat increment gaji aku..pastu elok2 aku dah dapat naik gred, terus jadi tersekat ....takper aku sabar lagik..tapi tak lama lepas tuh anak ko lak masuk spital.. haaaa... baru ko tahu kan.. Tuhan bayar cash jer kat ko sebab ko niaya aku.. tutup periuk nasi aku... tapi aku tetap simpati kat ko sebab aku tahu hanya orang gila jer yang suka anak dia masuk spital....jadi ko tak gila lah sebab ko pun sedih anak ko masuk spital...jaga anak ko kat spital..amik cuti jugak... tapi orang kata aku macam2 pun aku tetap relax... sebab aku malas nak layan orang senget macam nih... see.. aku dah marah dah nih....
ada orang talam dua muka... talam keladi... asam gumpal, tahi itik, bak it, koleh kacang, bronok and etc ( ni nama2 kuih trg ) dan yang seangkatan dengan nya kat opis aku nih so kalau korang jeles aku gi bank.. angkat kaki.. pergi jugak bank ok...... jgn nak kecoh2 lak aku gi bank.... and sesedap mulut kata aku selalu takde petang2... aku rasa baru lah semalam aku takde petang... lain dari tuh aku ada jer kat tempat aku melainkan aku kena gi potostat... berak ker..kencing ker.. sembahyang ker... dalam bilik bos ker.. baru aku takder...
JADINYA.... MIND UR OWN BUSINESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

9 comments:

Anonymous said...

marah nyur mummy sue.. ohh mummy sue nak beli rumah lagi yur...murah rezeki..jap lagi ada laa org jeles nie..kang dia report kat income tax pulakk...

Anonymous said...

Tanya je orang yang bawak mulut tuh, sape yang bising. Kalau betul suruh je dia sebut sape yang kecoh sangat duk tanya orang ni pi mana, orang tuh pi mana. Entah entah orang yang tukang remind tuh yang sibuk duk cari orang sana sini. And, cakap kat tukang remind tuh, nak remind, remind semua. Belakang sana nun remind jugak. Jangan sound kat orang sini je. Orang belakang dtg half day, lunch hour dah balik. Petang roh je ada. Ada tukang sound tuh kesah/ sound orang sana???? Kalau kami ni sibuk sangat nak carik!! Aku cukup pantang orang yang celik sebelah mata nih!!

SueHM said...

miss dinza- itu lah pasal...mana lah i tak marah kalau duk kecoh hal i... alhamdulillah.. rumah kat belakang umah mama... ok..pasal umah jgn citer sini..off record.. ym ajer... nanti karang ada lak butir biji mata jeles kat aku kang..

Alhana-bukan dia coz saya dah inform dia yang saya nak pi and thanx to her coz bagitau saya at least saya leh be careful next time...and saya dah tahu saper..dop lah yang buat aku bengang tuh bila orang yang tukang repot kat officer tuh kata tiap2 petang.... itu yang gua hangin...

Anonymous said...

Ishk...ade jugak ke orang yang berhati durjana nak jeles Sue sebab beli umah?? Tak paham aku dengan makhluk 2,3 ketul zaman sekarang nih..

Anonymous said...

ermm..selalu macam tuh kan...nak jeles2 kan orang....

. said...

kepada sesiapa yang berkenaan yang tau2 sendiri hati tu dah bau bangkai:
bagus la sesapa yang dok dengki2 dengan aunty i ni. Allah bagi rezeki lebih melimpah ruah pulak kat dia. korang dapat apa? kumpul dosa banyak2 buat koleksi yek.

su, alangkan baik kalau sound direct jer, rasanya dari tahun farah kerja sana tu lagi deme kecoh ngat bila su takde. bagi je sedas dua. baru tercabut tudung labuh masing2.
harkkkk ptuiihhhh! hipokrit semua.

Anonymous said...

Alaa Su, biasa la orang MULUT PUAKA (tiru ayat azwan ali dan juarakennel).

Sebenarnya orang yg sibuk hal orang ni orang tu tadok keje...dok pung malas buat keje...

Nasihat aku, cukup2 lah dengki kat adik aku ni...bukan apa, nanti dosa korang bertambah, pahala adik aku pulak bertimbun...siapa rugi? hangpa jugak kan?

So, drpd buat tambah dosa, baik korang berzikir ke, dgr ceramah agama (kat internet melambak) dok pung, senyap aje (coz diam adalah lebih baik drpd bercakap yg lagha).

p/s : SAVE PALETINE!

SueHM said...

anon- a'a, suka nak jeles2 diaorang ngan i tau..

farah: nak sembur gop rasa lepas nih.. relax dulu... bagi diaorang zon selesa dulu....

anon a.k.a kakak: better diaorang diam owk daripada duk sibuk hal i tau... sajer dengki2 dengan i diaorang nih..duk diam2 takboh..

akutetapaku said...

Adoi la... sabor je la... kalu kita tak de mmg mjadi satu kesalahan besar TAPI kalu belah2 sana or belah2 sinung tak ado... tak de sapa pun nak kisah... wat tak reti je... pandai lak wat tak reti bahasa... buta ke apa... org sebelah masuk lambat... tak apa lak... agaknya org2 tu setaraf kut dgn dia... tu pasal la tak berani nak sound...

emmm... tak pe la.. nanti jgn lupa wat open house kat umah baru... n jgn lupa jemput kami2 nih ye... emmmm i like makang2... jgn lupaa sambal sotong ur hubby yeee... nak try gak...hehehehehehehe...