Monday, June 8, 2009

KISAH SESEORANG.....

Aku nak share kisah pasal seseorang yang bekerja sebumbung dengan aku... kiranya gender dia Male... senior staff kat sini.. alkisahnya.. dia nih kalau mengata kekurangan aku memang tip top lah.. dan aku seperti biasa malas nak layan.. aku senyum jer... lebih cuba bersikap positif dan setelah 6 thn aku diam tapi kejadian baru2 nih di mana dia mula berkata2 sesuatu yang bagi aku memang melampau dan tidak menjaga hati dan perasaan aku sebagai manusia...
So.. that nite, aku sms dia dan bagitau yang aku tak suka kalau dia berkata2 sebegitu rupa..Ya.. aku memang seorang yang redha dengan apa saja kata-kata orang tetapi perlu diingat, aku juga manusia dan bukannya robot.... yang di program untuk senyum dah ketawa dengan kata-kata hinaan orang terhadap kekurangan aku... so.. aku sms dia secara sopan aku berharap agar dia lebih menjaga tutur kata dia terhadap orang sekeliling dia .. dan dia sms aku dengan ayatnya begini " saya minta maaf, saya yang bersalah, maaf zahir dan batin" so aku pun okaylah tetapi.....
bila aku jumpa dia kat ofis.. aku senyum dan tegur dia dan yang paling aku heran.. dia tarik muka dengan aku.... aku pelik.. dia nih apahal.. dia yang salah... dia pulak yang nak masam muka dengan aku.. sepatutnya aku yang masam muka.. so aku cuba lagi bersikap positif.. maybe dia tak dengar aku panggil so after a week, aku terjumpa dia kat cafe dan sebagai seorang Islam aku tegur dia secara baik... "apa khabar br???" and dia langsung tak jawab teguran aku dan pergi dengan muka masam.. aku ngeleng kepala.. heran dengan perangai manusia sekarang... umur nya lanjut tapi akalnya masih pendek..
Moga Allah bukakan hati dan minda nya dalam kehidupan yang akan datang.... amin....

No comments: