Wednesday, November 26, 2008

JENG...JENG... JENG

Aku nak citer perkara yang pelik (bagi aku dan laki aku lar) tapi benar...

Semalam laki aku nak masak sambal sotong..kobis masak kicap dan telur dadar so sebab dia expert bab2 masak especially sambal sotong dan segala jenis masak cili nih.. aku serah kat dia... aku duk layan anak2.. dan laki aku memang suka masak... bagus...bagus... bonus bagi aku tuh..

Ok..back to the story... tengah syok layan anak2....laki aku dengan suara yang amat macho dan menggoda itu memanggil aku....

Pa : Ma... tolong amik telur atas meja 4 biji...nak wat telur dadar...

Aku : Jap.. (dengan laju aku pi amik telur yang ada 20 biji dalam plastik atas meja tuh.. aku amik 4 biji jer tanpa pilih)

Aku : Pa.. nah telur .. nak Ma tolong ker ( tak ikhlas tanya...hehehehe)

Pa : Takperlah, Ma duk depan jer.. Ma relax.. (Yezzaa.... laju aku pi depan)

Pastu aku baru nak landing atas sofa.. Pa panggil aku dengan suara yang amat macho jugak tapi agak cemas.... (cemas ker??)

Pa: Ma ...cepat amik hp...amik gambar nih... pelik nih...

Aku : Kenapa Pa? (Aku cepat2 wat kuar hp..)

Pa: Nak tahu tak dalam 4 biji telur yang Pa pecahkan nih..semuanya kembar... maksudnya ada 8 lah semua...

Aku : Wow...(dengan rasa kagumsssss) Ma tak pernah lagik camnih nih Pa..

Pa: Eh! Ma.. agak2 ada can tak kita dapat anak kembar?? kalau dapat anak kembar kan best.. arwah Abg Ma kan kembar kan... (aku ada abg kembar..meninggal masa kecik..kalu hidup maybe umur dalam 40-an atau 50-an..

Aku: Fuh... insyallah kot... syok gak.. leh rest terus..

Pa: Tapi Ma... nih kembar luar biasa ... kembar 8...

Aku : Gulppp...8... (tetiba jer rasa cam pening)

Pa: Hahahaha... gelabah nampak...

Aku : Tak kisah lah.. kembar pun syok...(cover line)

Tapi siyes.. laki aku xcited giler.. dan lebih best lagik.. masa goreng telur dadar tuh.. yang lagik 4 tuh pecah tapi yang lagi 4 tuh elok jer bercantum kembar... cepat2 laki aku suh aku makan yang 4 cantum tuh..... jadi semalam aku telan telur ayam yang kembar 4 ... korang pernah jumpe telur yang camni tak?




INI TELUR MISTERI .... I BIJI DIPECAHKAN.. .BERCANTUM DUA KAT DALAM





SAMBAL SOTONG SUPER SEDAP...


KOBIS MASAK KICAP





KASEH DAN RIEZ YANG MENUNJUKKAN TANDA PENGHARGAAN ATAS MASAKAN PA ..
PA...BEST LAH PA MASAK..(HARUS PUJI LEBIH2)

8 comments:

Anonymous said...

saya nie anak sulong x jadi nak jugak sambal sotong mummy...

SueHM said...

muhehhe.. maukah?? sila lah datang ke rumah...

Anonymous said...

mauu..bila boleh ker rumah nie.. buat masa kenduri sya dok boleh ker...** lalalalla

SueHM said...

banyak cantik... time kenduri hang su nak melawa ler... muahahahhaha

akutetapaku said...

kak sue, kalu dapat kembar 8 bagi la saya sorang... heheheehehe....

SueHM said...

demo nak ker... hehehe...

. said...

wow! very de misteri! hikhikhik.. ajaib btol.. kalau su dapat kembar 8, farah pun nak sorang. hikhik..

SueHM said...

huhuhu..farah... kalau lah dapat..
leh jer bagik... nak ker... kan leloh puloks