Tuesday, November 25, 2008

Pokai!

Bulan nih aku leh anugerahkan bulan pokai pada diri aku sebab aku akan abis duit banyak due to kemalangan keta pada khamis lepas... gambor2 yang dekat tempat kemalangan leh tengok kat blog farha memandangkan dia yang aku panggil ketempat kejadian.. aku nak citer sket pasal kemalangan tuh.. Thanx to Farha and Hana coz datang masa hari kejadian...

KRONOLOGI KEMALANGAN

3.35 PTG- aku kuar dari opis coz aku nak gi amik barang kat umah abg aku kat taman selasih..
aku biasanya akan melalui jalan belakang yang biasa (shortcut) aku guna tapi aku tak tahu knp
aku untuk hari tuh aku lalu kat highway. Biasa nya lak kalu aku lalu kat highway aku akan terus menuju ke laluan Sentul dan terus susur masuk Taman Selasih tapi aku tak masuk lak laluan tu tapi ke susur greenwood.. padahal dah berapa lama aku tak masuk jalan tuh.

3.55 PTG Tetiba tengah syok bawak keta.. tetiba keta Myvi depan aku brek mengejut gila babas dan aku terus menekan brek emergency tapi aku rasa sebab jalan licin (masa tuh hujan lebat) keta aku elok jer hentam belakang Myvi... Myvi tuh lak hentam belakang wira kat depan .. yang buat sial nya teksi kat depan sekali sebab dia confuse nak masuk jalan mana.. Sentul atau Greenwood tapi alih2 dia masuk Greenwood secara tetiba dan keta wira kat depan sekali tuh lak.. brek mati tengah jalan... bila keta aku dah hentam Myvi tuh... cepat2 aku lari kuar dari keta sebab keta aku berasap... aku takut meletup dan orang pertama dalam kepala otak aku.. Abg O.. yup.. aku kena call Abg O..aku call Abg O mitak pertolongan... bla..bla.. bla... Abg O cakap nanti dia antar budak kat aku.. Pastu aku call Farha suh mai kat tmpt kejadian sebab aku takut sorang2 kat situ... Pastu aku tengok budak Myvi dengan budak wira tuh tengah mengamuk marah2 kat Br. Taxi yang penyebab kemalangan.. aku lak termenung tepi jalan tengok keta aku coz pikir duit byk nk kuar .. sebab aku sedar aku amik 3rd party... sedih yang amat masa tuh... time tuh Br. Taxi datang kat aku mitak maaf sebab dia punca kemalangan.. aku masa tuk lak hilang kata sebab tengah pikir keta aku.. ikut hati nak jer aku tumbuk Br. Taxi tuh tapi ntah lah.. aku just tanya.. dia bwk keta macammana? Kenapa masuk line tetiba? .. bangang lah lu Br. Taxi .. So.. dalam banyak2 keta .. keta aku paling teruk.. wira depan sekali sket jer kemek.. MyvI pun leh jalan sebab sumer kena kat bumper dia... taxi tuh macam harammm jer tak kena..

10 minit kemudian.. budak tarik keta yang Abg O antar datang.. pastu datang lak Abg Is (Budak yang Abg O antar) .. Farha tak nampak batang hidung... aku bajek dah .. kalau lagik 5 minit tak sampai aku follow Abg Is tapi tak sampai 2 minit pastu datang ler dia ngan Hana.. rupanya diorg suspen nyer pasal .. diaorang salah jalan.. sampai ke taman samudera.. apa ke jadah sampai kesana pun aku tak tahu..... dalam keta Hana baru aku teringat tengok laki aku..... Laki aku tak caya aku xcdnt... dia ingat aku main2.. cit.. ini xcdnt mana leh main2... Dia pikir mana leh xcdnt coz bini nyer ini seorang pemandu berhemah and bekas pelapis wanita F1 :)

5.00 PM Aku kebalai polis ngan farha and hana.. Lepas tuh Abg O aku sampai.. kena wat repot.. malas tul sebab kena bayar lagik Rm 300....dahlah kena bayar baiki keta lagik.. saman lagik.. punya lah lama duk kat balai polis.. bla..bla.. bla.. sampai kul 6.45 pm.. PAstu diaorang antar aku balik opis coz aku suh laki aku amik kat opis.. pastu amik anak2 pastu gerak ke umah Abg O tengok keta..

So.. kat sana pun dah estimate bajek dalam RM3-4K kalu antar workshop so laki aku and Abg O decide cari barang sendiri dan antar ke workshop kawan kepada sedara laki aku.. leh bagik harga murah sket.. so beli barang sndiri pun murah sket kan... so kalau cari barang sendiri murah lah sket tapi still ribu-riban.... so aku balik umah malam tuh dengan seribu kesedihan ... seribu kepenatan.. frust giler keta kesayangan aku rosak teruk... paling teruk dari tahun 2003 aku pakai...

Moral of the story- malang tak berbau... ajal, maut ada dimana-mana sahaja.. at least aku bersyukur aku takde apa2..just sakit2 badan jer and paling syukur anak2 aku takde sekali dengan aku... kalau tak... tak tahu apa nak kata...

No comments: