Friday, November 28, 2008

Kena Tag...

my dear anak sedara, farah has tagged me. and these are my answers:

7 Fakta tentang saya
1. Seorang yang kurus lagi menawan (cari lawan kurus) muhahaha

2. Seorang yang agak brutal tapi sentimental

3. Urat lutut putus (ligamen dah putus) OKU ker??

4. Pernah menjalani 3 kali pembedahan iaitu pada tahun 1999 (ada ketumbuhan kat lutut) pastu 2005 ( Pembedahan kuarkan Riez) 2006 (Pembedahan kuarkan Kaseh)so.. aku dah fobia dengan pembedahan ni

5. Tulang bahu kiri sudah patah (memang tak kembali asal) sebab kemalangan ngeri dekat KEDAH tahun 2003-kalau tengok bas tuh macam takde yang selamat coz bas jatuh masuk gaung tapi Allah yang merencanakan semuanya...Siyes masa tuh aku ingat aku dah mati dah sebab masa bas tengah rolling jatuh gaung tuh.. pikiran aku macam slide show berputar ke Ma, Be, Adik Badik, family and Pa aku ler... ingat dosa2 aku, amalan2 aku yg tak cukup... siyes sebijik macam citer Armageddon kat scene Bruce Willies nak letupkan diri dia dengan serpihan batu kat angkasa tuh... pergh sebijik lah macam tuh...Bruce Willies pun slide show gak lah...

6. Dah leh bawak keta masa darjah 6... abis aku lenjan keta Be aku kat atas pasir lapang kat Kg aku...dan aku jugak jadi Cikgu Driving School tak bergaji pada anak2 buah aku, member2 aku yang perlukan ajaran aku....syaratnya korang sewa keta.. isi minyak... ok aku ajar... motor tak yah cakap lah.. setakat nak baring.. tukar gear motor dengan tangan...corner ceceh lutut.. angkat depan..itu biasa tuh.. xdnt motor pun pernah...siyes aku lasak sampai Ma aku pernah cakap yang aku nih lasok sangat macam bukang orang puang...

7. Pernah bercita-cita untuk jadi pelakon masa skolah rendah dulu sebab aku memang aktif berlakon... tak caya tanya orang yang kenal aku ..sampai pernah Orang Radio RTM (masa tuh mana ada astro nih... tv3 pun takde lagik kat Trg) offer aku berlakon tapi Ma&Be aku tak kasik..
Kalau lah dulu diaorang kasik..kiranya kalau Anugerah Skrin tuh memang aku jer lah gondol Pelakon Wanita Terbaik.. Fasha Sandha pun malu agaknya dengan aku..sila ketepi yer... Primadona filem Melayu... Anna Sue Al-Haj (nama mesti glamer kalu jadi pelakon) nak lalu....

7 perkara menakutkan saya di dunia (secara random ye aku buat ni)Takut pada Allah (kat dunia pun kena takut jugak) siyes sangat takut
Takut mati... cara mati... azab kubur (Ya Allah..panjangkan lah umur ku)
Takut pada Ma dan Be
Takut kalau tiba-tiba aku hilang orang yang aku sayang
Takut takde duit
Takut accident

7-3=4 lagu wat masa sekarang
Andaiku tahu- Ungu
Shackles - Mary2
Ruang Rindu- Letto
Selimut Putih - Nada Murni


7 perkara selalu disebut
"Serabut pala otok ehh"
"Nak makang mana nih"
"Malam ni nak makan @ masak apa"
"Tobak"
"insyaAllah"
"Uhhh...sunggoh"

7 perkara yg amat bernilai
Ma,Be, Pa, Riez, Kaseh,Adik Badik,Ipar,anak2 buah, cucu2 buah
Bakat dan pengetahuan
Pengalaman
UPSR, PMR, SPM, Diploma( takdop nih susoh nak mitak kerja)
Barang-barang peribadi aku yang ada sentimental value
Kenangan yang terindah

7 pertama kali dalam hidup saya
pertama kali berjumpa lelaki yang sangat baik dan macho tahun 2000- Pa aku tuh
pertama kali lemas (nyaris2 mati) umur 4thn kat sungai kg aku..abis kak and abg aku kena marah sebab tak jaga aku betul2 masa tuh...
pertama kali jatuh cinta 18 thn dan putus cinta umur 18thn (cinta monyet. hehe)
pertama kali dapat driving license, umur 17... time tuh aku sorang jer budak form 5 bawak keta gi Sekolah...muhahah.. ramai giler nak round naik keta aku...
pertama kali ayahanda aku Be diserang sakit jantung bulan 3 2007..masuk CCU.. aku sedih yang sangat2 sedih...aku takut kehilangan Be aku...

7 -5 = 3 orang bertuah sambung tag ni....
Hana
Emi
Farha

5 comments:

. said...

fakta nombor 6 and 7 tu tak boleh blah!! hahaha..
tapi salah seorang yang menggunakan khidmat cikgu driving mama su saye ni, sayelah. hikhik.. sebab tu saye terer drive, mcm cikgu saye jugak.
kesian keta kancil pakcik yang kita sewa tu og su, mesti geabok yer rosok. hahahaha

SueHM said...

hahaha..lawak giler masa tuh... seharian duk atas pasir...abis lah pokcik hok wi sewa keta tuh kan..tapi ok kot..buktinya kamu seorang pemandu yang terer...

ermm..ambe ingat nak bukok driving skoll lah.....

akutetapaku said...

tamboh se lagi... do dang nok mikir....

Anonymous said...

1st time peristiwa ada lagi...

1) kena sengat tebuan kat telinga masa nok gi sekoloh (sk duyung masa tu)

2) kena kejor ngn org mental separuh sedar masa kat SIF (senoh ribut)

hahaha....nostalgik tulll...

adik kesayangan ku ini sgt suka menyusahkan aku masa dia kecik dulu...antaranya

1- suka mengekor
2- selalu report kat bos kesalahan
aku.yg paling aku ingat time
aku pecahkan cermin.takut
punya pasal...aku kabut dr
rumah hampir sehari suntuk...
3- masa dia masuk ward operate
lutut, hari2 dia call aku
nangis.bikin aku syahdu
je...huhu..
4- masa kecik dia bikin aku ngeri
sebab dia punya lasak over the
border sampai kaki dia
berlubang tercucuk besi pedal
beskal.
5- dan lagi dan lagi dan lagi..

tapi tanpa adik aku ni mungkin hidup aku sunyi....

sebab,

dgn dia aku bergaduh
dgn dia aku race motor
dgn dia aku race keta
dgn dia aku share 'rusia'
dgn dia aku bikin 'team'
dgn dia aku gi sunway nak main ice skating tapi sampai ke sudah kitaorang jadi pemerhati je...
DAN ...
dgn dia aku buat macam2...

itu sumer kenangan manis aku ngn adik aku masa kecik2 dulu...:)

LOVE YOU MY DEAR SIS!

SueHM said...

kak... huhu..mu bikin aku sedih.. aku sampai wat special entry untuk komen dari mu itu