Monday, December 8, 2008

Entry Raya Haji- Bab 1

Bangun pagi2..kemas2 barang dalam keta... terus gerak ler.. nak balik kg mesti semangat.. sebelum tuh singgah McD kat highway dulu makan.. orang ramai nyerrr... ramai tul orang nak balik kg....best weii balik kg... saper tak balik dia rugi...

Muka hepi nak balik kg...yehaaa....kg ku.... tunggu....



Sambil ditemani oleh Sinar FM...



Tetiba kat tol Gombak..dah jam.. nih alamat tak baik nih... tapi perjalanan aku okay jer sampailah ke kemaman... tak dapek lalu ikut jalan Jerangau - Jabor coz naik air so aku lalu ler ikut jalan pantai..start jer masuk kemaman ..jalan memang jam yang amat... KL pun tak jam macam nih...Sebab jalan jam.. perut pun lapar... segala jenis makanan dalam keta aku dah abis... so, kalau lalu kat Geliga, Kemaman, sure aku akan berenti beli otak-otak dan satar.. lokasi kat belakang Masjid Geliga... sedap u ollss.. kalau korang lalu situ..sila2 lah berenti kat belakang tuh yer.. memang tuh Port otak2 dengan satar...abis otak2 dengan satar kami 4 beranak makan dalam keta... lapar beb...



Akak otak2 tengah pelik kenapa aku amik gambar dia..hehehee


Tuh dia.. aku kena jam dari kemaman sampai lah ke Rantau Abang, Dungun...siyes lenguh giler duk dalam keta ..Riez dan Kaseh berapa kali bangun ..berapa kali tidur pun tak sampai lagik... tu pun laki aku cilok kiri kanan...pas2 cilok sampai umah aku kul 10.30 mlm.. tak pernah lagik aku kena jam seteruk nih..laki aku dah buntu bawak keta yang bergerak macam lagi slow dari siput nih..takleh jadi... ..so, aku duk kira..perjalanan aku balik Trg dalam 13 jam...biasanya 5 jam aku dah sampai.. sampai umah... mandi2, makan2..tido... penat weii tapi demi Ma and Be tercinta... penat aku tolak ketepi...Yang penting...aku dah sampai.. Yahooo....





No comments: