Wednesday, December 24, 2008

Aku Seorang Penyaman!!

Aku heran and pelik dengan student2 yg ada kat tempat aku nih... pakai tak nak proper... matric card taknak pakai...adus.. so hari nih aku diberi kuasa veto untuk tegur budak2 @ saman diaorang pasal kesengajaan diaorang yang langgar undang2... tapi aku baik lagik... aku sound dulu... reminder lah kan.. takkan nak terus saman... sah2 students sumer berbulu dengan aku kan... tapi takperlah... aku kan menurut perintah ye tuan-tuan puan-puan......
Aku paling bengkek kalau aku tanya wat derk... sah2 budak tuh aku cakap kat dia yang aku takkan entertain dia..... and aku akan keep on tanya 'matric card plsss' sampai dia kuarkan... perghh sampai camtuh sekalik..tapi ada gak yang aku tanya terus kuarkan tapi jawapan paling standard adalah 'sorry, I punya hilang'......
Ermm.. berbeza sungguh dengan zaman aku bergelar pelajar dulu... matric card aku tak pakai time masuk bilik hostel jer.. kuar jer bilik hostel.. sure aku pakai... dan bukan aku sorang jer.. leh kata kan sumer student camtuh kat UiTM...so aku pelik bila student2 kat tempat aku nih tak heran dengan peraturan...
So.. aku nak bagitau.. peraturan tetap peraturan......aku hanya menjalan kan tugas..jangan nak marah2 aku yer kalau aku saman atau tegur....
Sekian.. wassalam
Aku yang menurut perintah.....

3 comments:

Jung JiYul said...

sue!!!
kalo student tu g office sbb family matters, tak yah la matrik card!!

SueHM said...

hahaha...blah lah lu....manaleh...kena pakai matric jugok

Anonymous said...

betulll tueeee...kalu family matter kena gantung ic siap baru boleh juper