Thursday, December 18, 2008

Trip To Masjid Kristal...

Hari raya kedua... kami adik badik yang ada gi kenduri naik umah and akikah umah sedara kitaorang... pas makan minum...jupe sedara2 yang lain.. kami pun plan nak gi umah K. Ngah lak tapi tetiba tengah jalan Abg O ubah plan... ajak gi Masjid Kristal ..semua setuju... kami terus hello keta2 belakang utk gi Masjid Kristal... lawak giler gi sana sebab kami satu keluarga...naik tram dalam masjid yang slow giler tapi happy sebab gi dengan adik badik.. Ma follow sekalik.. Be aku cam biasa suka duk umah jer.. Be aku kurang sihat..... leh kata kami adik badik jer monopoli tram tuh..ada jer ayat2 lawak dari adik badik aku and anak2 buah aku...amik gambar macam pelancong luar...tapi siyes ramai orang gi sana... korang tengok lah gambor2 nih....



Ma aku...Adik badik, anak2 buah yang join...... kalau sumer join ramai lagik nih.....



Posing baik nyer depan bulatan Masjid Kristal... selamba jer landing....orang lalu lalang tengok jer kami posing... agaknya diaorang pikir kami nih orang kompo (kuala lumpur) kot... :)






Yang nih lak tepi benteng kat kedai makan dalam area masjid kristal..very nice view lah.. tapi kenapa cam tak meriah area sini....do something PBT... best weii sini.. angin sepoi2 bahasa.. romantik ahh sini nyer area...




Kami sekeluarga.....kena pegang Riez and Kaseh kuat2 coz diorang nak mem'buas'kan diri....


Mesti ada gambar loving couple...heheheh





Masjid Kristal.... memang cantik...




TAPI.......









Pencemaran air sket kat area masjid nih... sampah terkumpul kat sini lak... do something PBT...

Gambar2 dalam tram.... kecoh tram tuh kami kerjakan...




Muka happy naik tram.. hehehe... mana2 korang tengok yang dalam umur 30 an keatas tuh.. semua tuh abg, kak, kak ipar..mana yang muka 30 an ke bawah tuh... anak2 buah aku lah tuh.. yang pakai tudung oren sket tuh.. Ibunda tercinta aku... miss u ma...



Tram yang kami naiki...

Pas gi masjid...Abg Ipar and anak buah aku ajak kami semua gi lak pantai telok ketapang... makan seafood celup tepung.. abg ipar aku and anak buah aku nak belanja...Abg O aku keberatan nak gi sebab Pok yang berniaga tuh anggap Abg aku nih Kebarat Diraja Terengganu... kalau Abg aku gi..mesti tip top nyer layanan.. first class..lawak weii.... kami pakat gelak jer kat Abg aku... panggil dia Tengku...hahahha... camner Abg aku nih dianggap Kerabat oleh Pok tuh... panjang cerita nya... kalau nak tahu lenkali lah aku citer... hehe...tapi time kami gi hari tuh... memang Pok tuh sibuk lah layan kami... Kerabat lah katakan... hehhehee....Gambar tak banyak amik coz masing2 dah lapar...


Kakak aku and family


Aku and family... harus kena ada gambar....
So.. hari tuh kami balik umah dengan kepenatan tapi happy lahkan.... kenyang lagik....entry seterusnya..makan2 umah Abg Nan and Kak Ngah lak....

5 comments:

Anonymous said...

serius nak bg tau MATA KU BERNANAH.. melihat kegembiraan tanpa diriku..uishhh sedih nyurr

SueHM said...

hheeheh... intan.. tulah saper suh jgn balik.. kan dah sentap..takper..takper...nanti kita wat trip lagik yer...

akutetapaku said...

mmg best arr awok nih... syabas buat seluruh keluarga haji muda di kampung duyung. kuala terengganu kerana kesepakatan dalam idup... semoga dapat menjadi contoh pada family yang lain.... Bravvooooooo...

Anonymous said...

Happening abis trip hari tu. kalu famili kak long, abg nan n abg mohar join juga mesti laaaagik besh....

SueHM said...

akutetapaku: memang sepakat... nak join... leh visit Keluarga Haji Muda di Pulau Duyong...

Anon: memang happening kan...kalau tambah lagik 3family mesti gempak